جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

خارش بعد از کاشت ابرو

خارش بعد از کاشت ابرو

ریزش ابروها از مهمترین مشکلاتی است که انسان امروز با آن مواجه می‌شود. در زمان گذشته ابروها معمولاً به علت پیری و افزایش سن دچار ریزش می‌شدند. اما امروزه به علت آلودگی‌های زندگی مدرن و سبک زندگی غلط انسان‌ها، ابروها در سنین جوانی نیز می‌ریزند. ریزش ابروها در سنین جوانی باعث کاهش تراکم آن‌ها و از دست رفتن زیبایی افراد می‌شود. می دانید که یکی از معیارهای زیبایی در دنیای امروز داشتن ابروهایی پرپشت و خوش حالت است. به همین دلیل کاهش تراکم ابروها باعث کاهش اعتماد به نفس افراد نیز می‌شود. پزشکان متخصص مو امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی روش‌های مختلفی را ابداع کرده‌اند که یکی از بهترین آن‌ها روش کاشت ابرو می‌باشد. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره این روش ارائه داده و درباره خارش بعد از کاشت ابرو صحبت کنیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

کاشت ابرو و مراحل آن

پیش از آنکه به توضیح خارش بعد از کاشت ابرو بپردازیم باید بدانید روش کاشت ابرو چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت روش کاشت یکی از روش‌های جدید برای فرم دهی به ابروها محسوب می‌شود که توانسته توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کند. در این روش پزشکان از فولیکول‌ها که ارگان‌های کوچک مو هستند استفاده کرده و علاوه بر جلوگیری از ریزش، به افزایش تراکم ابروها نیز می‌پردازند.

با اینکه روش کاشت یک روش مدرن محسوب می‌شود اما همچنان بسیاری از خانم‌ها روش‌های تاتو و هاشور را ترجیح می‌دهند. در صورتی که روش کاشت نتایج طبیعی‌تری نسبت به این دو روش داشته و همچنین نیاز به تمدید ندارد. موهای کاشته شده در این روش برای همیشه روی ابرو باقی مانده و دچار ریزش نخواهند شد. البته این موضوع کاملاً به مهارت پزشکان و اعتبار کلینیک زیبایی دارد. مراحل کاشت ابرو به صورت زیر می‌باشند:

  1. در مرحله اول از کاشت ابرو پزشکان در جلسات قبل از کاشت به بررسی ابروها می‌پردازند. در این جلسات طرح مناسب برای ابروها ارائه شده و با نظر گرفتن اصول زیبایی شناختی به یک مدل مناسب ابرو برای بیمار می‌رسند.
  2. در مرحله بعدی پزشکان در جلسه کاشت با استفاده از بی حسی موضعی به بی حس کردن محل کاشت و برداشت می‌پردازند. سپس با استفاده از ابزارهای مخصوص فولیکول‌ها را محل اهدا برداشت می‌کنند. این فولیکول‌ها معمولاً از ناحیه پشت سر و گوش برداشت می‌شوند.
  3. در آخرین مرحله از کاشت ابرو پزشکان فولیکول‌های برداشت شده را در ابروها می‌کارند. در این مرحله برش‌های ظریفی روی ابرو ایجاد شده و فولیکول‌ها درون آن‌ها قرار گرفته می‌شوند. این مرحله با دقت و مهارت بسیار بالایی انجام می‌شود.

کاشت ابرو و مراحل آن

خارش بعد از کاشت ابرو طبیعی است؟

پس از آنکه کاشت ابرو با موفقیت انجام شد، بیمار در دوره نقاهت قرار می‌گیرد. یکی از سؤالات مهمی که ممکن است برای شما ایجاد شده باشد این است که ایا خارش بعد از کاشت ابرو طبیعی است؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت احساس خارش در محل کاشت یکی از عوارض طبیعی و رایج بعد از کاشت ابرو محسوب می‌شود. بنابراین در صورت مواجه شدن با این عارضه احساس نگرانی نداشته باشید.

در صورتی که پس از کاشت ابرو احساس خارش کردید، از دست زدن به ابروهای خود به شدت خودداری کنید. مهم‌ترین نکته درباره خارش پس از کاشت ابرو عدم خاراندن ابروها می‌باشد. پزشکان توصیه می‌کنند که در صورت خارش ابروها از خاراندن آن‌ها بپرهیزید. اینکار باعث پیشگیری از بروز مشکلات احتمالی مانند ریزش ابروها و عفونت در محل کاشت می‌شود. البته توجه داشته باشید که در صورت ادامه دار شدن احساس خارش در ابروها و غیر قابل تحمل شدن آن بهتر است به پزشک متخصص خود مشورت کنید.

بیشتر بخوانید: خوابیدن بعد از کاشت ابرو

دلایل خارش بعد از کاشت ابرو

با توجه به توضیحاتی که داده شد باید متوجه شده باشید که خارش بعد از کاشت ابرو یکی از عوارض رایج این عمل بوده و در صورت مواجه شدن با آن نباید نگران شوید. اما علت این خارش چیست؟ همانطور که گفته شد فولیکول‌ها از قسمت‌های پشت سر برداشت شده و در محل ابروها کاشته می‌شوند. با اینکه این فولیکول‌ها از بدن خود بیمار برداشت می‌شود، پس از پیوند در ابرو در بدن به عنوان جسم خارجی شناخته می‌شود. بدن در واکنش به این جسم خارجی علائمی مانند خارش، التهاب و قرمزی را از خود نشان می‌دهد. از دیگر دلایل بروز خارش بعد از کاشت فولیکول‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گرافت ها را با ایجاد برش‌هایی ظریف روی ابرو می‌کارند. بدن برای درمان این زخم‌ها از خود موادی آزاد می‌کند که باعث ایجاد خارش در ابروها می‌شود.
  • پس از کاشت ابرو روی محل کاشت پوسته‌ها و لخته‌هایی ایجاد می‌شود که می‌توانند باعث بروز خارش شوند.
  • پس از آسیبی که در محل کاشت ایجاد می‌شود، بدن به افزایش خونرسانی در این ناحیه می‌پردازد. افزایش خونرسانی باعث ایجاد حس خارش و تحریک پوست در محل کاشت می‌شود.
  • از دیگر دلایل بروز خارش در ابروها می‌توان به خشک شدن پوست در ناحیه کاشت اشاره کرد.

دلایل خارش بعد از کاشت ابرو

برای تسکین خارش بعد از کاشت ابرو چه باید کرد؟

از مهمترین سوالاتی که ممکن است درباره کاشت ابرو برای افراد ایجاد شود این است که برای تسکین خارش بعد از کاشت ابرو چه باید کرد؟

در پاسخ به این سؤال باید گفت از آنجایی که احساس خارش بعد از این جراحی می‌تواند احساس ناخوشایندی باشد، پزشکان اقداماتی را برای رفع آن توصیه می‌کنند. از جمله اقدامات مؤثر در کاهش خارش در محل کاشت به شرح زیر می‌باشند:

  • شستشوی ابروها به مدت چند روز بعد از کاشت ممنوع است. پزشکان اسپری مخصوصی را برای شستشوی ابروها تجویز می‌کنند که تأثیر بسیاری در کاهش التهاب و خارش بعد از این جراحی دارد.
  • با توجه به اینکه بدن برای ترمیم زخم‌ها به تولید هیستامین می‌پردازد، شما می‌توانید با مصرف آنتی هیستامین و سیتریزین به کاهش این التهاب و خارش بپردازید.
  • شما می‌توانید برای کاهش احساس خارش از کمپرس سرد استفاده کنید. توجه داشته باشید که کمپرس سرد نباید به هیچ عنوان به صورت مستقیم روی ابروها قرار بگیرد. بهتر است کمپرس را بالای ابرو و روی پیشانی قرار دهید.
  • همانطور که گفته شد خشکی پوست ابرو می‌تواند در احساس خارش مؤثر باشد. برای کاهش این عارضه می‌توانید از کرم‌های مرطوب کننده استفاده نمایید.
  • در صورتی که مصرف آنتی هیستامین تاثیرگذار نبود، می‌توانید از لوسین ها و شامپوهای مخصوصی که پزشک تجویز می‌کند استفاده کنید.
  • در صورت عدم تحمل خارش می‌توانید گاز استریل را مرطوب کرده و روی ابروها قرار دهید. توجه داشته باشید که از فشاری روی ابروها ایجاد نکنید و از برخورد ناخن با ابروها جلوگیری نمایید.

بیشتر بخوانید: چند وقت بعد از کاشت ابرو می‌توان باردار شد؟

نکات مهم هنگام خارش بعد از کاشت ابرو

پزشکان برای جلوگیری از آسیب به گرافت ها هنگام خارش بعد از کاشت ابرو نکات و مراقبت‌هایی را توصیه می‌کنند که در صورت رعایت آن‌ها می‌توانید نتایج خوبی را از کاشت دریافت کنید.

نکات مهم هنگام خارش بعد از کاشت ابرو

این مراقبت‌ها به صورت زیر می‌باشند:

  • از خاراندن، فشار دادن و لمس کردن ابروها بعد از کاشت بپرهیزید.
  • پس از ایجاد پوسته‌ها و لخته‌ها روی ابرو به رژیم غذایی خود اهمیت دهید. مصرف مواد مغذی و ویتامین‌ها می‌تواند در روند بهبود زخم‌ها مؤثر باشد.
  • از قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید خودداری کنید. زیرا گرمای خورشید باعث افزایش گردش خون و افزایش خارش می‌شود.
  • انجام فعالیت‌های سنگین و ورزش کردن پس از کاشت ابرو ممنوع است. زیرا تعریق باعث افزایش خارش ابروها می‌شود.
  • از وارد کردن ضربه و یا برخورد ناخن‌ها با ابروها به شدت خودداری کنید. زیرا اینکار به ریزش گرافت های کاشته شده می‌انجامد.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.