جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

جدیدترین روش کاشت مو

جدیدترین روش کاشت مو

یکی از معضلات مردم خصوصا مردان مشکل ریزش مو است که در بسیاری از موارد باعث خالی شدن سر از مو و یا طاسی می شود. مشکل ریزش مو می تواند دلایل بسیاری داشته باشد که یکی از مهم ترین آن ها وراثت است. در صورتی که ریزش مو ارثی باشد ممکن است باعث طاسی شود. محققان روش های مختلفی را برای جلوگیری از ریزش مو ابداع کرده اند که یکی از بهترین روش ها کاشت مو می باشد. کاشت مو علاوه بر جلوگیری از ریزش باعث بازگشت مو به سر و پر شدن نقاط خالی از مو می شود. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره جدیدترین روش کاشت مو  در وبسایت کلینیک تخصصی پوست و مو بهدیس برای شما عزیزان ارائه دهیم . با ما همراه باشید.

 کاشت مو چیست؟

پیش از آن که به توضیح جدیدترین روش کاشت مو بپردازیم باید بدانید که کاشت مو چیست؟ کاشت مو یک روش بسیار حرفه ای برای جلوگیری از ریزش مو می باشد که به صورت جراحی انجام می شود. در این جراحی پزشکان از پشت گردن و یا نقاطی از بدن که دارای تراکم موی خوبی هستند، فولیکول ها را برداشت کرده و پس از آماده سازی آن ها را به قسمت های خالی سر پیوند می زنند. قسمت هایی که از آن فولیکول برداشت می شود را ناحیه اهدایی و قسمت های خالی سر را ناحیه گیرنده می گویند. این جراحی معمولا در کلینیک های کاشت مو انجام می شود.

 کاشت مو چیست؟

رایج ترین روش های کاشت مو

کاشت مو امروزه با روش های مختلفی انجام می شود که سه روش زیر از روش های پرطرفدار و قدیمی به شمار می آید:

  1. روش FUT: در این روش از کاشت مو یک برش نواری در قسمت اهدایی که معمولا پشت گردن است ایجاد می شود و سپس با استفاده از میکروسکوپ فولیکول ها را جدا می کنند. سپس بعد از آماده سازی به قسمت گیرنده پیوند می زنند. این روش از روش های قدیمی کاشت مو بوده و عوارض بسیاری مانند باقی ماندن جای زخم دارد.
  2. روش FIT: در این روش از کاشت مو فولیکول ها به استفاده از ابزار مخصوص برداشته می شوند و نیازی به برش روی قسمت اهدایی وجود ندارد. این روش با بی حسی موضعی انجام شده و عوارض کمتری نسبت به روش FUT دارد.
  3. روش SUT: تا چند سال پیش جدیدترین روش کاشت مو روش SUT بود. این روش شباهت بسیاری به روش FIT دارد. تنها تفاوت این دو روش با یکدیگر ابزارهای تخصصی و پیشرفته روش SUT برای برداشت فولیکول ها می باشد. در این روش از ابزارهای پیشرفته ای استفاده می شود.

روش میکروگرافت جدیدترین روش کاشت مو

با پیشرفت تکنولوژی و علم روش های مختلفی برای کاشت مو ایجاد شده است که هرکدام از آن ها دارای مزایا و معایبی هستند. جدیدترین روش کاشت مو روش میکروگرافت است که در سال های اخیر توانسته نظر بسیاری از مردم را به خود جلب کند. این نوع کاشت در واقع کاشت مو در سایز میکرو است. این روش به دلیل نوع متفاوت برداشت فولیکول ها و پیوند آن ها بهترین انتخاب برای کاشت مو می باشد. روش میکروگرافت حدودا صد سال پیش در ژاپن در حال تحقیق بود اما این تحقیق به علت جنگ جهانی هیچوقت تکمیل نشد. تا این که 20 سال پیش غربی ها به تحقیق درباره این روش پرداخته و روش میکروگرافت را ابداع کردند.

روش میکروگرافت جدیدترین روش کاشت مو

 مراحل روش میکروگرافت

همانطور که گفته شد جدیدترین روش کاشت مو در جهان روش میکروگرافت است که توانسته توجه بسیاری از مردم را به خود جلب کند. این روش با ظرافت و دقت بیشتری به کاشت مو پرداخته و نتیجه های مطلوبی نیز دارد. مراحل کاشت مو به صورت کلی برداشت فولیکول ها، آماده سازی و پیوند آن ها می باشد که این مراحل در روش میکروگرافت به روش زیر انجام می شود:

  1. برداشت: برداشت فولیکول ها در این روش توسط میکروموتورهای اتوماتیک انجام می شود. این موضوع باعث می شود تا فولیکول ها با دقت بیشتری برداشت شده و در نهایت گرافت های سالم تری برداشت شود.
  2. آماده سازی: پس از برداشت گرافت ها، آن ها را درون سلول های بنیادی قرار می دهند. سپس دستگاه را روی حالت رشد گذاشته وکاشت مو به کمک دستگاه کاشت مو انجام می شود.
  3. تزریق داروی بی حسی: برای احتمال وجود اندکی درد داروی بی حسی تزریق می شود تا درد احتمالی در طول فرآیند کاشت کاهش پیدا کند.

دو نکته مهم درباره میکروگرافت 

به توجه به این که روش میکروگرافت جدیدترین روش کاشت مو است باید این نکته را در نظر بگیرید که موفقیت در این روش به دو عامل بسیار مهم وابسته است. موفقیت در این روش به دو عامل مهم پزشک متخصص و اعتبار کلینیک وابسته است. در صورتی که پزشک متخصص مهارت کافی را در این عمل نداشته باشد ممکن است نتایج نامطلوبی را شاهد باشیم. همچنین اعتبار کلینیک نیز از اهمیت بسیار بالایی در این مورد برخودار است. در صورتی که دستگاه های کلینیک دارای کیفیت لازم برای انجام روش میکروگرافت نباشد تاثیر بسیار در نتیجه عمل خواهد داشت. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که عدم توجه به مراقبت های پس از عمل میکروگرافت باعث ایجاد عدم رضایت در نتیجه عمل خواهد شد.

دو نکته مهم درباره میکروگرافت 

تفاوت روش میکروگرافت با دیگر روش ها

همانطور که گفتیم کاشت مو به روش میکروگرافت بهترین و جدیدترین روش کاشت مو محسوب می شود. ای روش نوع پیشرفته ای از روش SUT است که نتایج بی نظیری را دارد. بدون شک تفاوت های این روش با روش های دیگر کاشت مو باعث ایجاد این نتایج شده است. در ادامه به توضیح این تفاوت ها خواهیم پرداخت:

  • روش میکروگرافت با یک جلسه به نتیجه رسیده در صورتی که سایر روش ها باید در دو الی سه جلسه انجام شوند.
  • این روش بر خلاف دیگر روش ها دوران نقاهت ندارد.
  • روش میکروگرافت هیچ گونه زخم و جراحت ایجاد نمی کند و به همین دلیل کاملا بدون درد و خونریزی می باشد.
  • این روش برخلاف روش FUT هیچ برشی روی گردن ایجاد نکرده و به همین دلیل پس از عمل شاهد اسکار یا جای زخم روی سر و گردن نخواهید بود.

به عنوان سخن پایانی این مطلب لازم است یادآوری کنیم که برای استفاده از جدیدترین روش کاشت مو باید به یک کلینیک حرفه ای و متخصص در زمینه کاشت مو مراجعه کنید. در همین راستا شایان ذکر است که کلینیک پوست و مو بهدیس به دلیل داشتن تمامی استانداردهای یک کلینیک معتبر می تواند گزینه بسیار خوبی برای شما باشد.

تفاوت روش میکروگرافت با دیگر روش ها

به نظر شما مهم ترین عامل محبوبیت این میکروگرافت چیست؟ شما کدام روش کاشت مو را ترجیح می دهید؟ لطفا نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.