مزوژل جالپرو

تزریق مزوژل جالپرو

پوست انسان به دلایل مختلف دچار مشکلاتی می‌شود که این مشکلات در سنین پیری افزایش پیدا می‌کنند. از مشکلات پوستی در سنین پیری می‌توان به چین و چروک‌ها و افتادگی در پوست اشاره کرده که به دلیل کاهش کلاژن ایجاد می‌شود. کلاژن یکی از مواد بسیار مهم در پوست است که باعث حفظ شادابی، طراوت و خاصیت ارتجاعی آن می‌شود. کاهش این ماده در پوست از سنین میانسالی آغاز شده و تا سنین پیری ادامه می‌یابد. امروزه پزشکان توانسته‌اند با ابداع روش‌هایی از کاهش این ماده در پوست جلوگیری کرده و باعث جوانسازی پوست بشوند. یکی از بهترین روش‌ها برای جوانسازی پوست تزریق مزوژل جالپرو می‌باشد. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره این روش و مزوژل جالپرو ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

مزوژل جالپرو چیست و از چه موادی تشکیل شده است؟

یکی از مهم‌ترین سوالاتی که درباره تزریق مزوژل جالپرو ایجاد می‌شود این است که این مزوژل چیست و از چه موادی تشکیل شده است؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت مزوژل جالپرو یک روش نوع ژل پرکننده یا فیلر صنعتی است که توسط کشور سوئیس ساخته شده است. مهم‌ترین ماده تشکیل دهنده این ژل هیالورونیک اسید است که به صورت طبیعی در ساختار پوست وجود دارد.

هیالورونیک اسید یک ماده مهم در پوست انسان است که باعث آبرسانی و رطوبت پوست می‌شود. یکی دیگر از وظایف این ماده تحریک کلاژن سازی در لایه‌های زیرین پوست می‌باشد. به طور کلی وارد شدن هیالورونیک اسید موجود در ژل جالپرو به پوست باعث می‌شود تا خاصیت ارتجاعی پوست حفظ شده و جوانتر به نظر برسد. البته مزوژل جالپرو علاوه بر هیالورونیک اسید دارای مواد مغذی بسیاری مانند آمینواسیدها، آنتی اکسیدان ها، ویتامین‌ها و پروتئین‌ها می‌باشد که وارد شدن آن‌ها به پوست باعث‌ترمیم بافت‌های آسیب دیده در آن می‌شود.

مزوژل جالپرو چیست و از چه موادی تشکیل شده است؟
تزریق مزوژل جالپرو

کاربرد تزریق مزوژل جالپرو

با توجه به توضیحات داده شده درباره مزوژل جالپرو، ممکن است از خود بپرسید از این ژل برای رفع چه مشکلاتی استفاده می‌شود؟ برای پاسخ به این سؤال باید گفت مهم‌ترین کاربرد ژل جالپرو هیدراته کردن پوست می‌باشد. آبرسانی اهمیت بسیاری در جوانسازی پوست داشته و کاهش رطوبت پوست می‌تواند تأثیر بسیاری در افزایش چین و چروک‌ها داشته باشد. از کاربردهای روش تزریق مزوژل جالپرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • این روش یکی از بهترین روش‌های تزریق مزوژل است که باعث جوانسازی پوست می‌شود.
  • با استفاده از این ژل می‌توان به ترمیم بافت‌های آسیب دیده پوست پرداخت.
  • درمان جای جوش و آکنه از مهم‌ترین کاربردهای این روش می‌باشد.
  • از مزایای این روش می‌توان به افزایش درخشندگی و شفافیت پوست اشاره کرد.
  • از این روش می‌توان به عنوان یک روش مکمل مناسب برای بوتاکس استفاده کرد.
  • مزوژل جالپرو تأثیر بسیاری در افزایش کلاژن سازی پوست داشته و باعث از بین رفتن علائم پیری در پوست صورت و بدن می‌شود.

بیشتر بخوانید: ماندگاری مزوژل جالپرو

بهترین کاندیدای تزریق مزوژل جالپرو

در خصوص استفاده از روش‌های جوانسازی پوست، موضوعی که اهمیت بسیاری دارد بررسی کاندیدای مناسب برای استفاده از آن روش می‌باشد. در صورتی که شما کاندیدای مناسبی برای استفاده از روش جوانسازی پوست مورد نظر خود نباشید، نه تنها روش تاثیری روی پوست شما نداشته بلکه ممکن است عوارض خطرناکی را تجربه کنید. اما بهترین کاندیدای تزریق مزوژل جالپرو چه افرادی هستند؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت طبق نظر متخصصین تمام افرادی که دارای سلامت عمومی هستند می‌توانند از این روش جوانسازی پوست استفاده کنند. اگر از داروی خاصی استفاده نکرده و یا از بیماری خاصی رنج نمی‌برید، ژل جالپرو می‌تواند تأثیر بسیاری در از بین بردن چین و چروک‌های پوست شما داشته باشد. اما در صورتی که دارای شرایط زیر هستید از تزریق این مزوژل به شدت خودداری کنید:

  • خانم‌های باردار یا در دوران شیردهی
  • افراد دارای عفونت‌های پوستی فعال مانند تبخال
  • افراد مبتلا به بیماری‌های خودایمنی مانند دیابت و سرطان
  • کسانی که حساسیت‌های دارویی خاص دارند.
  • افرادی که پوست نرم و شلی دارند.
تزریق مزوژل جالپرو

انواع مزوژل جالپرو

از روش تزریق مزوژل جالپرو می‌توان در بیشتر نقاط بدن استفاده کرد. بسیاری از افراد برای جوانسازی پشت دست‌های خود و حجم دهی به آن‌ها در سنین پیری از این روش استفاده می‌کنند. همچنین یکی از مهم‌ترین کاربردهای این روش از بین بردن چین و چروک‌ها در نقاط مختلف بدن می‌باشد. برای مثال پزشکان برای رفع خطوط عمیق پنجه کلاغی اطراف چشم توصیه می‌کنند از این مزوژل استفاده کنید. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که مزوژل جالپرو را دارای انواع مختلفی است که هر یک از آن‌ها کاربردهای خاص خود را دارد. در ادامه به توضیح انواع جالپرو خواهیم پرداخت:

  1. کلاسیک: اگر دچار پیری زودرس شده و یا قصد دارید پیری پوست خود را تعویق بیاندازید می‌توانید از مزوژل جالپرو کلاسیک استفاده کنید. این مزوژل بیشتر در سنین جوانی و میانسالی مورد استفاده قرار می‌گیرد و کاربرد بسیاری در پر کردن نواحی خالی صورت، روشن سازی و حفظ شادابی دوران جوانی پوست دارد. میزان تاثیرگذاری این ژل کمتر بوده و معمولاً در 3 جلسه تزریق به نتیجه دلخواه خود خواهید رسید.
  2. HMW: در این ژل جالپرو درصد هیالورونیک اسید بیشتر بوده و بیشتر افرادی که از آن استفاده می‌کنند، در سنین پیری هستند. این ژل اثرگذاری بالایی داشته و به همین دلیل می‌تواند به رفع چین و چروک‌های عمیق پوست در سنین بالا نیز بپردازد. با استفاده از مزوژل می‌توان به درمان افتادگی پوست پرداخته و سریعاً جوانسازی را برای پوست رقم زد. افرادی که در سنین پیری هستند می‌توانند با استفاده از این ژل به پوستی شاداب و پرطراوت دسترسی پیدا کرده و در تعداد جلسات کمتری به نتیجه دلخواه برسند.

بیشتر بخوانید: مزوژل و انواع آن

مزایای تزریق مزوژل جالپرو چیست؟

روش تزریق مزوژل جالپرو یکی از روش‌های بسیار محبوب در میان مردم است که توسط بسیاری از پزشکان نیز توصیه می‌شود. این روش بی نظیر با تحریک کلاژنسازی و به صورت کاملاً طبیعی به جوانسازی پوست شما می‌پردازد. از مزایای این روش بی نظیر می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • باعث ‌ترمیم، درخشندگی و استحکام ساختار پوست می‌شود.
  • روند پیری پوست صورت و بدن را کند می‌کند.
  • چروک‌های خفیف و عمیق پوست را از بین می‌برد.
  • جای جوش، زخم و آکنه‌های قدیمی را برطرف می‌کند.
  • باعث حفظ خاصیت ارتجاعی پوست و بهبود مقاومت آن می‌شود.
  • به برطرف کردن عدم تقارن در نقاط مختلف مانند گونه‌ها و چانه می‌پردازد.
  • رطوبت سطح پوست را بازمی گرداند.
  • گودی زیر چشم را برطرف می‌کند.
مزایای تزریق مزوژل جالپرو چیست؟
تزریق مزوژل جالپرو

عوارض و مشکلات تزریق مزوژل جالپرو

با اینکه گفته شد روش تزریق مزوژل جالپرو یک روش بسیار طبیعی بوده و این ماده از ترکیباتی ساخته شده است که در بدن انسان موجود است، اما این روش نیز مانند تمام روش‌های جوانسازی پوست دارای عوارض خاص خود می‌باشد. البته باید این نکته را در نظر داشته باشید که عوارض ژل جالپرو نگران کننده نبوده و به پس از گذشت چند روز از تزریق برطرف می‌شوند. از عوارض طبیعی این روش می‌توان به احساس سوزش، قرمزی و تورم در محل تزریق اشاره کرد. در مواردی نیز ممکن است بیمار دچار کبودی در محل تزریق شود که این کبودی پس از گذشت 48 ساعت رفع می‌شود. بسیاری از پزشکان معتقدند با رعایت مراقبت‌های زیر می‌توانید این عوارض را کاهش دهید:

  • به هیچ عنوان در هنگام خواب به محل تزریق فشار وارد نکنید. بنابراین سعی کنید طاق باز بخوابید.
  • ماساژ دادن محل تزریق باعث حرکت ژل زیر پوست می‌شود.
  • انجام حرکت‌های ورزشی سنگین تا 24 ساعت بعد از تزریق ممنوع است.
  • به مدت سه روز از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب و گرمای شدید خودداری کنید.