جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

بهترین راهکارهای خانگی درمان و از بین بردن لک صورت

بهترین راهکارهای خانگی درمان و از بین بردن لک صورت

زیبایی از دغدغه های مهم زندگی انسان بخصوص خانم ها می باشد. یکی از مهم ترین مواردی که در زیبایی انسان تاثیرگذار است پوست صورت می باشد. از زمان گذشته تا به امروز روش های بسیاری برای زیباسازی پوست صورت ایجاد شده است و مردم همه روزه در حال استفاده از این روش ها هستند. از لوازم آرایشی گرفته تا استفاده از عمل های جراحی همگی روش هایی هستند که افراد برای زیباسازی از آن ها استفاده می کنند. اما همواره روش های خانگی همیشه جزو کم خطر ترین روش های زیبایی بوده اند که با بکارگیری این روش ها می توان مشکلات پوستی بسیاری مانند مشکل لک پوستی و جای جوش  را برطرف نمود. ما در این مقاله قصد داریم به توضیح بهترین راهکارهای خانگی درمان و از بین بردن لک صورت بپردازیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

علت ایجاد لک صورت

بهتر است قبل از آن که به توضیح بهترین راهکارهای خانگی درمان و از بین بردن لک صورت بپردازیم توضیحاتی را درباره علت ایجاد لک صورت ارائه دهیم. مهم ترین دلیل ایجاد این لک ها روی صورت تولید چربی زیاد در پوست می باشد. به همین دلیل است که پس ترکیدن جوش ها و آکنه ها جای آن ها به صورت لک روی صورت باقی می ماند. زمانی که پوست صورت چربی زیادی دارد منافذ پوست مسدود شده و منجر به آکنه و جوش می شود. این جوش ها و آکنه ها در نهایت باعث ایجاد لک روی صورت می شوند. در صورتی که تجمع چربی ها در لایه بالای اپیدرم پوست تشکیل شوند، مسدود شدن منافذ به صورت جوش سرسیاه روی پوست نمایان می شوند. اما اگر تجمع چربی ها در لایه های داخلی پوست ایجاد شود آکنه روی پوست نمایان می شوند. البته عوامل بسیاری مانند ژنتیک، تغییرات هورمونی، استرس و فشارهای روحی و روانی، تغذیه و عفونت ها می توانند در ایجاد آکنه روی پوست صورت اثرگذار باشند.

از بین بردن لک صورت با روش های خانگی

از بین بردن لک صورت با روش های خانگی

همانطور که می دانید داشتن پوست شفاف و شاداب از مهم ترین عوامل زیبایی است. پوست شفاف می تواند تاثیر بسیار زیادی روی اعتماد به نفس افراد داشته باشد. کسانی که دچار مشکل لک صورت هستند معمولا از قرار گرفتن در جمع دوستان دوری کرده و کمتر در اجتماع حضور پیدا می کنند. در صورتی که نگران این لکه ها روی صورت خود هستید باید بدانید راه های بسیاری وجود دارد که شما می توانید در خانه برای از بین بردن لک صورت خود از آن ها استفاده کنید. در ادامه این مطلب به توضیح بهترین راهکارهای خانگی درمان و از بین بردن لک صورت خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید:مزایای لیفت صورت با نخ

از بین بردن لک صورت با آب گوجه فرنگی

یکی از بهترین راهکارهای خانگی درمان و از بین بردن لک صورت استفاده از آب گوجه فرنگی می باشد. گوجه فرنگی دارای مقدار زیادی ویتامین C و آنتی اکسیدان می باشد. این مواد می توانند منافذ پوستی که در اثر آکنه باز شده اند را ببندند. گوجه فرنگی همچنین دارای ماده ای به نام لیکوپن است که می تواند باعث روشن شدن لکه های تیره رنگ پوست شود. برای از بین بردن لک با آب گوجه فرنگی باید پوست صورت خود را با گوجه فرنگی ماساژ دهید. پس از ماساژ اجازه دهید پوست شما در همان حالت خشک شود. پس از 15 دقیقه که از خشک شدن پوست مطمئن شدید می توانید آن را بشویید. با 15 روز تکرار این کار می توانید نتایج مثبتی را مشاهده کنید.

درمان لک صورت با ژل آلوئه ورا

اگر به دنبال بهترین راهکارهای خانگی درمان و از بین بردن لک صورت هستید می توانید از آلوئه ورا استفاده کنید. یکی از راهکارهای بی نظیر برای از بین بردن لک صورت که در منزل به راحتی قابل انجام است استفاده از گیاه آلوئه ورا می باشد. آلوئه ورا دارای مقدار قابل توجهی ماده پلی ساکارید است که می تواند باعث رشد سلول های جدید در پوست شده و لک ها و زخم ها را بهبود دهد. همچنین این ماده در آلوئه ورا مرطوب کننده نیز می باشد. این مرطوب کننده طبیعی می تواند از پوست صورت در برابر اشعه ماورای بنفش محافظت کند. برای استفاده از این روش باید آلوئه ورا با برش داده و ژل آن را بردارید. سپس ژل را به صورت خود بمالید و بعد از خشک شدن آن را بشویید. پس از مدتی استفاده می توانید شاهد از بین رفتن لکه های صورت خود باشید.

درمان لک صورت با ژل آلوئه ورا

استفاده از سفیده تخم مرغ برای لک صورت

یکی دیگر از بهترین راهکارهای خانگی درمان و از بین بردن لک صورت استفاده از سفیده تخم مرغ می باشد. این روش می تواند تاثیر بسیار زیادی در شفاف شدن پوست صورت داشته باشد. سفیده تخم مرغ حاوی آنزیم های بسیاری است. این آنزیم ها باعث یکدست شدن پوست و رفع لکه ها و تیرگی های پوست می شوند. برای این استفاده از این راهکار باید ابتدا سفیده و زرده تخم مرغ را از هم جدا کنید. سپس سفیده تخم مرغ را به آرامی روی پوست صورت خود بمالید. اجازه دهید تا سفیده تخم مرغ روی پوست خشک شود و پس از آن که کاملا خشک شد به شستشوی آن با آب سرد بپردازید. مصرف دوبار در هفته به مدت یک ماه از این روش می تواند تاثیر بسیاری در زیبایی پوست شما داشته باشد.

بیشتر بخوانید:کلینیک های زیبایی تهران

عسل یک راهکار خانگی درمان لک صورت

عسل حاوی آنتی اکسیدان و مواد ضدالتهابی است که می تواند روی شفافیت پوست تاثیرگذار باشد. استفاده از می تواند بهترین راهکارهای خانگی درمان و از بین بردن لک صورت باشد. خاصیت آنتی اکسیدانی عسل می تواند منجر به روشن شدن پوست و رفع لکه های پوستی شود. برای استفاده این روش باید مقدار عسل را با استفاده از قاشق چایی خوری برداشته و با انگشت روی لکه های صورت خود بمالید. به مدت 15 دقیقه صبر کرده و سپس صورت خود را با آب سرد بشویید. این کار را به مدت 15 روز ادامه داده تا نتایج آن را مشاهده کنید. در صورت اضافه کردن زردچوبه به عسل خاصیت آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی آن افزایش پیدا می کند.

درمان لک صورت با سرکه سیب

استفاده از سرکه سیب یکی از بهترین راهکارهای خانگی درمان و از بین بردن لک صورت می باشد. سرکه سیب دارای خاصیت قلیایی بوده و استفاده موضعی از آن تاثیر بسیار زیادی روی شفافیت پوست دارد. بهبود تعادل PH روی سطح پوست و خواص ضد میکروبی سرکه سیب می تواند باعث جلوگیری از باکتری ها و ایجاد آکنه روی پوست صورت شود. برای استفاده از این روش باید مقدار یک سوم فنجان سرکه سیب و یمک فنجان کامل آب را در یک ظرف استریل شده بریزید و تکان دهید.

درمان لک صورت با سرکه سیب سپس چند قطره از محلول را روی پنبه ریخته و از آن برای پاک کردن صورت خود استفاده کنید. اجازه دهید مواد به مدت 5 تا 20 ثانیه روی پوست بمانند. سپس صورت خود را شستشو دهید. مهم ترین نکات استفاده از سرکه سیب برای رفع لک صورت به شرح زیر می باشد:

  • قبل از آن که محلول آب و سرکه سیب را با پنبه به صورت خود بمالید باید صورت خود را به خوبی شستشو دهید تا کاملا تمیز باشد.
  • اگر پوست شما حساسیت زیادی دارد می توانید در محلول آب و سرکه سیب از آب بیشتری استفاده کنید و به اصطلاح محلول را رقیق تر کنید.
  • سعی کنید در استفاده از سرکه سیب برای رفع لک صورت نهایت احتیاط را داشته باشید. پیش از آن که به طور کامل صورت خود را با محلول بپوشانید ابتدا مقداری از صورت را با محلول تمیز کنید و در صورت عدم واکنش شدید پوست نسبت به محلول به کار خود ادامه دهید.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.