جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

جراحی پلک در مردان

جراحی پلک در مردان

پلک ها تاثیرگذارترین عضو در زیبایی انسان هستند که متاسفانه در سنین بالا دچار مشکلات بسیاری می شوند. یکی از مهم ترین مشکلاتی که برای پلک ها ایجاد می شود افتادگی و چربی های اضافی در آن می باشد. همچنین در سنین پیری پلک ها دچار چین و چروک هایی می شوند که این مشکل تاثیر بسیاری در زیبایی افراد دارد. امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی پزشکان زیبایی توانسته اند یک روش بی نظیر برای درمان مشکلات پلک ایجاد کنند. به آن جراحی پلک گفته می‌شود. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره جراحی پلک در مردان ارائه دهیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

جراحی پلک و اهداف آن

همانطورکه گفته شد، پلک‌ها در بسیاری از مواقع دچار مشکلاتی می‌شوند. بهترین روش درمان آن جراحی پلک می‌باشد. در جراحی پلک با برداشتن پوست اضافی و پلک‌ها باعث رفع افتادگی و لیفت آن‌ها می شوند. این روش درمانی می‌تواند ظاهر شما را زیباتر کرده و باعث جوانسازی صورت شما شود. این جراحی معمولا با دو هدف زیبایی و درمان انجام می‌شود. جراحی پلک در مردان معمولا به دلایل درمانی انجام می شود. اهداف جراحی پلک به شرح زیر هستند:

  1. زیبایی:

    می دانید که پلک بالا و پلک پایینی افراد در سنین پیری دچار تورم شده و به علت تجمع چربی پف می کند. یکی از اهداف جراحی پلک زیباسازی است که معمولا این هدف ضرورت پزشکی نداشته و بیمار برای جوانسازی صورت خود به انجام آن اقدام می کند. این جراحی می تواند تاثیر بسیاری در زیبایی داشته و باعث از بین رفتن علائم خستگی و پیری در چهره شما شود.

  2. درمانی:

    اگر جراحی پلک با تجویز پزشک انجام شود.همچنین از لحاظ پزشکی برای انجام آن ضرورت وجود داشته باشد. جراحی با هدف درمان انجام می‌شود. در بسیاری از مواقع افتادگی پلک می تواند روی بینایی تاثیرگذار باشد و باعث کاهش دید افراد شود. همچنین تورم پلک ها می تواند قرار دادن لنزهای طبی و در مواردی عینک زدن را دشوار کند.

جراحی پلک و اهداف آن

کاربردهای جراحی پلک در مردان

باتوجه به توضیحات داده‌شده ممکن است با این سوال مواجه‌شوید که کاربردهای جراحی پلک در مردان چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت این جراحی می تواند کاربردهای بسیاری داشته که در ادامه به توضیح آن ها خواهیم پرداخت:

  • این جراحی باعث رفع افتادگی و شلی پوست پلک می‌شود. همچنین می‌تواند چین و چروک‌های روی پلک‌ها را برطرف کند.
  • زمانی که پلک ها دچار پوست اضافه می شوند سنگین شده و افتاده می شوند. این افتادگی و سنگینی تاثیر بسیاری در بینایی افراد دارد. جراحی پلک باعث بهبود بینایی می‌شود.
  • تورم و پف پلک‌ها با جراحی پلک از بین می‌رود.
  • افتادگی پلک پایین که باعث بیشتر دیده شدن سفیدی چشم است را از بین می‌برد.

بیشتر بخوانید:جراحی پلک افتاده چگونه انجام می شود؟

جراحی پلک در مردان به چه صورت است؟

آیا تاکنون به این موضوع فکر کرده اید که جراحی پلک در مردان دارای چه مراحلی است و به چه صورت انجام می شود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت این جراحی دارای سه مرحله مهم است. این مراحل به شرح زیر هستند:

  1. اولین مرحله:

    در این مرحله جراح برش هایی همسو به خطوط طبیعی پلک در زیر شکاف پلک بالایی و کمی پایین‌تر از مژه‌های پلک پایینی ایجاد می‌کند. این برش‌ها با استفاده از ابزار مخصوصی انجام می‌شود. پس از بهبودی کامل هیچ اثری از آن ها باقی نخواهدماند.

  2. دومین مرحله:

    در این مرحله جراح با توجه به نقاطی که از قبل مشخص کرده است شروع به برداشتن چربی ها و پوست اضافی می کند. توجه داشته‌باشید که میزان برداشت چربی و پوست کاملا به نظر جراح بستگی دارد. پزشک با در نظر گرفتن مواردی مانند تقارن، ساختار صورت و… مقدار برداشت چربی و پوست اضافی را تعیین می کند.

  3. سومین مرحله:

    در مرحله سوم جراحی پلک در مردان جراح با استفاده از بخیه های ظریف و یا چسب بافتی محل زخم را می بندد. همانطور که گفته شد پس از بهبودی هیچ اثری از این زخم ها باقی نمی ماند.

جراحی پلک در مردان به چه صورت است؟

هزینه جراحی پلک در مردان

بدون شک یکی از مهم ترین موارد در انجام یک روش زیباسازی و جوانسازی هزینه آن می باشد. یکی از فاکتورهایی که مردم در انتخاب روش های جوانسازی در نظر می گیرند به صرفه بودن آن است. برای تخمین جراحی پلک در مردان نیز باید موارد زیر مورد بررسی قرار بگیرد:

  • تمامی آزمایش‌های پزشکی که پیش از جراحی گرفته می‌شود.
  • هزینه داروهایی که پزشک تجویز کرده و مراقبت هایی که باید بعد از جراحی پلک انجام شود.
  • هزینه رفت و آمد و یا اقامت (برای افرادی که از شهرستان‌ها برای انجام این عمل به تهران مراجعه کرده‌اند.)

یکی از ویژگی های مثبت این عمل عدم بستری پس از جراحی است. شما می توانید پس از جراحی بلافاصله به منزل مراجعه کنید و نیازی به هزینه برای بستری در بیمارستان نیست.

مراقبت های قبل جراحی پلک در مردان

اگر تصمیم گرفتید از جراحی پلک برای درمان و یا زیبایی استفاده کنید باید مراقبت هایی را پیش از جراحی رعایت کنید. مراقبت های قبل از جراحی پلک در مردان به شرح زیر است:

  • مصرف داروهای رقیق کننده و ضد انعقاد خون مانند آسپیرین، ژلوفن و… به مدت یک الی دو هفته قبل از جراحی ممنوع است. مصرف این داروها می تواند احتمال خونریزی را افزایش دهد.
  • اگر داروهای ضروری مصرف می کنید باید صبح روز جراحی پیش از رفتن به اتاق عمل آن ها را استفاده کنید.
  • در روز جراحی به هیچ عنوان از کرم های مختلف استفاده نکنید و قبل از رفتن به اتاق عمل صورت خود را با شوینده های بهداشتی به خوبی شستشو دهید.
  • حتما به‌یکی از اعضای خانواده و یا دوستان خود اطلاع دهید تا شما را پس از جراحی به منزل برده و چند ساعتی از شما مراقبت کند.

با انجام این مراقبت ها می توانید خطرات و عوارض ناشی از جراحی را کاهش دهید.

مراقبت های قبل جراحی پلک در مردان

مراقبت های بعد از جراحی پلک در مردان

پس از آن که از اتاق عمل خارج شدید نیز باید به انجام مراقبت هایی بپردازید. این مراقبت ها می تواند بهبودی را سریع تر برای شما رقم بزند. مراقبت های بعد از جراحی پلک در مردان به صورت زیر هستند:

  • پس از جراحی پزشکان روی زخم های شما آنتی بیوتیک موضعی قرار می دهند.
  • استفاده از کمپرس سرد در روزهای اول و دوم می تواند تاثیر بسیاری در کاهش تورم داشته و بهبودی را تسریع ببخشد.
  • البته شما می توانید برای بهبودی سریع تر هر 48 ساعت یکبار از کمپرس گرم استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:التهاب پلک چشم یا بلفاریت چیست و چگونه درمان می شود؟

عوارض جراحی پلک در مردان

می دانید که هر روش جوانسازی و جراحی دارای عوارض خاص خود می باشد. اما به طور کلی جراحی پلک در مردان یکی از روش های ایمن برای درمان مشکلات پلک ها می باشد. مهم‌ترین عارضه‌ای‌که پس‌از این جراحی دیده می‌شود، عدم توانایی کامل بستن چشم‌ها است.این عارضه پس از چند هفته برطرف می‌شود. البته این جراحی ممکن است با خطراتی نیز همراه باشد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عفونت کردن پلک ها
  • ایجاد دوبینی در بیمار
  • کوتاه شدن پلک های بالا و پایین
  • ایجاد اسکار و جای زخم واضح روی پلک
  • بی حس شدن پلک ها

البته این موارد به ندرت اتفاق می افتد و در حال حاضر جراحی پلک یکی از روش های مطمئن برای برطرف کردن مشکلات پلک ها می باشد.

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.