جوانسازی

تزریق زیبایی

دپارتمان کاشت

هایفوتراپی

لیزر مو زائد

مراقبت جوانسازی

مراقبت تزریق

مراقبت کاشت

علل و راهکارهای جلوگیری از جوش زدن بعد از لیزر موهای زائد

علل و راهکارهای جلوگیری از جوش زدن بعد از لیزر موهای زائد

از بین بردن موهای زائد بدن یکی از دغدغه های مهم در زندگی انسان ها می باشد. از زمان گذشته تا به امروز روش های مختلفی برای حذف موهای زائد بدن ایجاد شده است اما هیچ یک از آن ها نمی تواند به صورت دائمی به حذف آن ها بپردازد. امروزه با پیشرفت تکنولوژی و علم می توان با استفاده از اشعه لیزر به از بین بردن موهای زائد به صورت دائمی پرداخت. البته هر یک از روش های زیباسازی دارای عوارض خاص خود هستند. لیزر موهای زائد نیز از این قاعده خارج نیست و ممکن است بعد از لیزر شما با عوارضی مواجه شوید. در همین راستا ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره علل و راهکارهای جلوگیری از جوش زدن بعد از لیزر موهای زائد ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

لیزر موهای زائد چیست؟

پیش از آن که به توضیح علل و راهکارهای جلوگیری از جوش زدن بعد از لیزر موهای زائد بپردازیم باید بدانید لیزر موهای زائد چیست و چگونه انجام می شود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت اشعه لیزر یکی از ابزارهای پرکاربرد در شاخه های مختلف است. همانطور که می دانید لیزر دارای انرژی بسیار بالایی است که پس از برخورد با اجسام مختلف این انرژی را به آن ها منتقل می کند. کوچکترین ارگان مو فولیکول است که در لایه میانی پوست قرار گرفته است. زمانی که اشعه لیزر با استفاده از دستگاه های حرفه ای به پوست برخورد می کنند، فولیکول مو را هدف می گیرند. انرژی بالای اشعه پس از برخورد به فولیکول باعث گرم شدن بیش از حد و از بین رفتن آن می شود. پس از حذف فولیکول هیچ مویی در ناحیه لیزر رشد نخواهد کرد. در ادامه به توضیح عوارض لیزر موهای زائد خواهیم پرداخت.

عوارض و علل جوش زدن بعد از لیزر موهای زائد

برای آن که بتوانیم به توضیح علل و راهکارهای جلوگیری از جوش زدن بعد از لیزر موهای زائد بپردازیم باید بدانید عوارض جانبی لیزر چیست و چرا این عوارض پس از لیزر ایجاد می شوند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت افراد معمولا پس از لیزر موهای زائد عوارضی مانند التهاب، خارش، تورم، سوزش، پوسته پوسته شدن محل لیزر، تغییر رنگدانه های پوست در ناحیه درمان، تیره تر شدن و یا روشن تر شدن قسمت هایی از پوست که تحت لیزر قرار گرفته اند مواجه می شوند.

عوارض و علل جوش زدن بعد از لیزر موهای زائد

اما به طور کلی علت ایجاد این عوارض پس از لیزر موهای زائد به شرح زیر می باشد:

استفاده بیش از حد از کرم زینک اکساید: یکی از مهم ترین علل جوش زدن بعد از لیزر موهای زائد استفاده بیش از حد از کرم زینک اکساید می باشد. با اینکه این کرم به کاهش التهاب و قرمزی ناحیه تحت لیزر می پردازد اما معمولا استفاده بیش از حد آن توصیه نمی شود. بنابراین سعی کنید برای جلوگیری از جوش های بعد از لیزر کرم زینک اکساید را به اندازه یک لایه نازک روی قسمت لیزر شده بمالید.

بیشتر بخوانید:همه چیز درباره لیزر موهای زائد و روش های آن

تنظیم نادرست دستگاه لیزر: همانطور که پیش از این گفته شد لیزر با عبور از لایه میانی پوست ملانین ریشه مو را به خود جذب کرده و پس از گرم کردن بیش از حد فولیکول باعث از بین رفتن موهای زائد می شود. یکی از مهم ترین علل و راهکارهای جلوگیری از جوش زدن بعد از لیزر موهای زائد مهارت اوپراتور می باشد. در صورتی که اوپراتور مورد نظر اطلاعات کافی را درباره تنظیم تعداد پالس و مدت زمان پالس لیزر نداشته باشد با تنظیمات نادرست دستگاه باعث جوش زدن بعد از لیزر خواهد شد.

حساسیت پوست: در برخی از موارد حساسیت بیش از حد پوست افراد باعث جوش زدن بعد از لیزر موهای زائد می شود. معمولا کسانی که پوست های روشنی دارند حساسیت بیشتری داشته و پس از لیزر عوارض بیشتری را تجربه می کنند. البته باید در نظر داشته باشید افرادی که پوست های تیره ای دارند نیز در صورت استفاده نادرست از دستگاه ممکن است پس از لیزر جوش بزنند.

پوست های چرب: یکی دیگر از علل و راهکارهای جلوگیری از جوش زدن بعد از لیزر موهای زائد داشتن پوست چرب می باشد. کسانی که پوست های چربی دارند به علت بسته بودن منافذ پوست پس از لیزر غدد چربی زیر پوستشان تحریک شده و چربی بیشتری تولید می کنند. جوش زدن بعد از لیزر بیشتر برای افرادی که پوست های چربی دارند اتفاق می افتد.

عوارض و علل جوش زدن بعد از لیزر موهای زائد

ابتلا به بیماری های خاص: افرادی که به بیماری های خاص مانند عفونت های پوستی مبتلا هستند بهتر است تحت نظر پزشک متخصص به لیزر بپردازند. احتمال جوش زدن این افراد پس از لیزر بسیار بیشتر از کسانی است که بیماری های خاص ندارند. احتمال جوش زدن بعد از لیزر برای افرادی که داروهای هورمونی مصرف می کنند نیز بسیار زیاد می باشد.

آلودگی محیط: سعی کنید لیزر موهای زائد را در یک کلینیک معتبر و بهداشتی انجام دهید. در بسیاری از مواقع یکی از علت های جوش زدن بعد از لیزر آلوده بودن محیط مرکز می باشد. همچنین یکی از مهم ترین علل و راهکارهای جلوگیری از جوش زدن بعد از لیزر موهای زائد آلوده بودن هندپیس دستگاه لیزر می باشد. توجه داشته باشید که پیش از انجام لیزر برای شما از یک هندپیس جدید استفاده شود.

استفاده از دستگاه لیزر نامناسب: هر رنگ پوست و مو دارای دستگاه لیزر مخصوصی می باشد. سعی کنید مناسب ترین دستگاه برای رنگ مو پوست خود را انتخاب کرده و از آن استفاده کنید. در غیر این صورت احتمال جوش زدن بعد از لیزر موهای زائد بسیار زیاد می باشد.

بیشتر بخوانید:لیزر موهای زائد پا

راهکارهای جلوگیری از جوش زدن بعد از لیزر موهای زائد

در این بخش از توضیح علل و راهکارهای جلوگیری از جوش زدن بعد از لیزر موهای زائد باید توضیحاتی را درباره روش های جلوگیری از ایجاد عوارض لیزر ارائه دهیم. برای جلوگیری از جوش زدن بعد از لیزر باید به توصیه های زیر عمل کنید:

  • ناحیه لیزر شده نباید به هیچ عنوان در معرض نور مستقیم خورشید قرار بگیرد. در صورتی که قصد دارید بعد از لیزر از منزل خارج شوید حتما از کرم ضدآفتاب استفاده نمایید.
  • از برنزه کردن پوست خودداری کنید. قرار گرفتن در دستگاه سولاریوم و یا آفتاب گرفتن می تواند باعث جوش زدن بعد از لیزر شود.
  • از رفتن به سونا، اتاق بخار و حمام با آب داغ به شدت خودداری کنید. پوست خود را در معرض حرارت قرار ندهید.
  • از تحریک پوست خود با مواد شیمیایی پرهیز کنید. سعی کنید تا 24 ساعت پس از لیزر موهای زائد از شستشوی محل لیزر با صابون خودداری نمایید.
  • مصرف مواد آرایشی تا یک روز پس از لیزر موهای زائد ممنوع می باشد.
  • به هیچ عنوان پس از لیزر به استخر نروید. کلر موجود در آب استخر می تواند باعث تحریک پوست شما و جوش زدن آن شود.

راهکارهای جلوگیری از جوش زدن بعد از لیزر موهای زائد

روش درمان جوش های بعد از لیزر موهای زائد

با توجه به توضیحاتی که درباره علل و راهکارهای جلوگیری از جوش زدن بعد از لیزر موهای زائد داده شد شما می توانید از جوش زدن پس از لیزر جلوگیری کنید. اما این جوش ها در روند از بین رفتن موهای زائد تاثیری نداشته و شما نباید درباره آن ها احساس نگرانی کنید. در ادامه به روش های برطرف کردن این جوش ها خواهیم پرداخت:

  • استفاده از کمپرس یخ در ناحیه لیزر
  • استفاده از کرم زینک اکساید به اندازه یک لایه نازک روی پوست
  • استفاده از بخور بابونه و زرماری برای پوست های چرب
  • استفاده از ژل آلوئه ورا خنک برای تسکین التهاب پوست

برای مشاوره رایگان فرم زیر را پر نمایید.