خونریزی بعد از کاشت ابرو

خونریزی بعد از کاشت ابرو

ابروهای انسان در سنین پیری دچار ریزش شده و باعث کاهش زیبایی و اعتماد به نفس می‌شوند. این ریزش تراکم ابروها را کاهش داده و همین موضوع باعث از بین رفتن حالت ابروها می‌شود. البته ریزش ابروها به دلیل دیگری مانند دلایل ژنتیکی، تصادف، سوختگی، شکستگی و بیماری‌های هورمونی اتفاق می افتد. مهم‌تر از ریزش ابروها پیدا کردن روشی برای فرم دهی به ابروها می‌باشد. پزشکان متخصص در طول سال‌های اخیر به ابداع روش‌هایی پرداخته‌اند که یکی از بهترین آن کاشت ابرو می‌باشد. ما در این مقاله قصد داریم توضیحاتی را درباره این روش ارائه داده و به توضیح عوارض و خونریزی بعد از کاشت ابرو بپردازیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

کاشت ابرو و رفع ریزش

پیش از آنکه به توضیح عوارض و خونریزی بعد از کاشت ابرو بپردازیم باید بدانید کاشت ابرو چیست و چگونه از ریزش ابروها جلوگیری می‌کند؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت روش کاشت یک روش بی نظیر و حرفه‌ای برای زیباسازی ابروها است که در آن از فولیکول‌ها استفاده می‌شود. فولیکول‌ها ارگان‌های بسیار کوچکی هستند که باعث رشد مو در نقاط مختلف بدن می‌شوند. در صورتی که این فولیکول‌ها دچار مشکل شوند، احتمال رشد مو کاهش پیدا می‌کند.

پزشکان در روش کاشت ابرو فولیکول‌ها از قسمت‌های مناسب مانند پشت سر و گوش برداشت کرده و در ناحیه ابرو می‌کارند. کاشتن فولیکول‌ها در ناحیه ابرو باعث افزایش تراکم ابروها می‌شود. همچنین از آنجایی که فولیکول‌های برداشت شده در برابر دلایل ریزش مقاوم هستند، از ریزش ابروها نیز جلوگیری می‌شود. پیوند فولیکول‌ها امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی ممکن شده است. پزشکان امروزه با انجام روش‌های متنوع به کاشت می‌پردازند. در ادامه مطلب دو روش رایج کاشت ابرو را معرفی خواهیم کرد.

کاشت ابرو و رفع ریزش

خونریزی بعد از کاشت ابرو به روش FUT

در میان روش‌های کاشت ابرو روش FUT از روش‌های جراحی محسوب می‌شود که احتمال بروز عوارض و خونریزی بعد از کاشت ابرو در آن بسیار زیاد است. در این روش پزشکان برداشت فولیکول‌ها را با استفاده از یک برش نواری شکل در ناحیه اهدا انجام می‌دهند. در روش FUT پزشکان با استفاده از ایجاد یک برش در محل اهدا، فولیکول‌ها را از سر جدا کرده و برای کاشت در ابروها آماده می‌کنند. این روش یک روش تهاجمی بوده و بیمار پس از آن دوران نقاهت بلند مدتی را تجربه می‌کند.

همچنین احتمال ایجاد اسکار پس از این روش بسیار زیاد است. البته نمی‌توان مزایای آن را نادیده گرفت. از مزایای این روش می‌توان به کاشت ابرو متراکم و پرپشت اشاره کرد. البته نتایج این روش نسبت به روش‌های دیگر کاشت غیرطبیعی می‌باشد. FUT یک روش قدیمی کاشت است که به علت هزینه‌های کم هنوز مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: خارش بعد از کاشت ابرو

خونریزی بعد از کاشت ابرو به روش FUE

روش FUE را می‌توان یک روش کم تهاجمی و غیرجراحی برای کاشت ابرو دانست. در این روش احتمال بروز خونریزی بعد از کاشت ابرو بسیار کم است اما نمی‌توان گفت این روش هیچ عوارضی ندارد. روش FUE پزشکان بدون ایجاد برش و جراحی به برداشت فولیکول‌ها می‌پردازند. فولیکول‌ها در این روش به صورت واحدی مجزا و با استفاده از ابزار مخصوصی برداشت می‌شوند.

توجه داشته باشید که روش FUE پس از برداشت فولیکول‌ها آن‌ها را برای کاشت آماده سازی می‌کند. یکی از مهمترین نکات در این روش جلسات پیش از کاشت و انتخاب طرح مناسب برای کاشت ابرو می‌باشد. در این روش پزشکان با در نظر گرفتن فرم صورت و بانک مو به انتخاب بهترین محل برای برداشت فولیکول‌ها نیز می‌پردازند. از مزایای این روش می‌توان به کوتاهی دوران نقاهت اشاره کرد. این مزیت باعث شده است تا توجه بسیاری از مردم به آن جلب شود. نتایج کاشت به روش FUE بسیار طبیعی‌تر است.

علت خونریزی بعد از کاشت ابرو

یکی از مهمترین سوالاتی که ممکن است برای شما ایجاد شده باشد این است که علت خونریزی بعد از کاشت ابرو چیست؟ در پاسخ به این سؤال باید تا حدودی با مراحل کاشت ابرو آشنایی پیدا کنید. به طور کلی کاشت ابرو در سه مرحله انجام می‌شود. در اولین مرحله پزشکان در جلسات پیش از کاشت به بررسی ابروها پرداخته و یک طرح مناسب را برای ابروها در نظر می‌گیرند.

علت خونریزی بعد از کاشت ابرو

در مرحله بعدی برداشت فولیکول‌ها انجام می‌شود. در این مرحله پزشکان با استفاده از داروی بی حسی موضعی محل کاشت و برداشت را بی حس کرده و گرافت ها برداشت می‌شوند. در آخرین مرحله پزشکان برش‌های ظریفی را روی ابرو ایجاد کرده و فولیکول‌ها را درون آن‌ها قرار می‌دهند. توجه داشته باشید این برش‌ها بسیار ظریف هستند و باعث بروز زخم‌های کوچکی روی ابرو می‌شوند. این زخم‌ها با چشم غیرمسلح قابل مشاهده نیستند اما علت اصلی خونریزی همین زخم‌های کوچک هستند.

زمان توقف خونریزی بعد از کاشت ابرو

پس از توضیحاتی که درباره علت خونریزی بعد از کاشت ابرو ارائه شد، می دانید که خونریزی یکی از عوارض رایج کاشت ابرو می‌باشد. اما این خونریزی چه زمانی متوقف می‌شود؟ برای پاسخ به این سؤال باید گفت پزشکان هنوز زمان مشخصی را برای بهبود زخم‌های کوچک ناشی از کاشت ارائه نکرده‌اند و این بازه در هر یک از بیماران با توجه به وضعیت جسمانی متفاوت است. اگر بدن بیمار توانایی خوبی درترمیم سریع زخم‌ها داشته باشد، دوره نقاهت و خونریزی کوتاه‌تر می‌شود.

از دیگر عواملی که در خونریزی پس از کاشت مؤثر است، روش کاشت می‌باشد. افرادی که از روش FUT برای کاشت ابرو استفاده کرده‌اند، ممکن است تا 2 هفته خونریزی داشته باشند. ممکن است در صورت مواجه شدن با عارضه خونریزی پس از درمان احساس نگرانی کنید. اما باید بدانید این عارضه از عارضه‌های طبیعی کاشت ابرو محسوب شده و نباید درباره آن احساس نگرانی داشته باشید.

بیشتر بخوانید: کاشت ابرو درد داره؟

اقدامات مهم در خونریزی بعد از کاشت ابرو

پزشکان متخصص برای التیام خونریزی بعد از کاشت ابرو اقداماتی را توصیه می‌کنند. در صورت رعایت این اقدامات می‌توانید بازه خونریزی را کوتاه‌تر کرده و باعث التیام زخم‌ها شوید. در صورت خونریزی بعد از درمان آرامش خود را حفظ کنید. از مهمترین اقداماتی که درباره خونریزی محل کاشت یا برداشت فولیکول‌ها باید انجام دهید، استفاده از گاز استریل می‌باشد.

پزشکان متخصص توصیه می‌کنند در صورت خونریزی در محل کاشت و یا اهدا، گاز استریل را روی محل خونریزی را قرار داده و با ملایمت روی محل مورد نظر فشار دهید. این فشار باید با نهایت دقت و کنترل انجام شود. اینکار را به مدت 15 دقیقه به صورت مداوم انجام دهید. توجه داشته باشید که نباید در طول این 15 دقیقه گاز استریل را از روی محل خونریزی بردارید. همچنین فشار باید به اندازه‌ای باشد که فولیکول‌های کاشته شده آسیب نبینند. برخی از بیماران در طول این 15 دقیقه چند باز گاز استریل را برمی دارند که اینکار اشتباه است.

اقدامات مهم در خونریزی بعد از کاشت ابرو

برای کاهش خونریزی بعد از کاشت ابرو چه باید کرد؟

از سؤالات مهم مردم این است که برای کاهش خونریزی بعد از کاشت ابرو چه باید کرد؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت رعایت نکات زیر می‌تواند باعث کاهش این عارضه شود:

  • از مهمترین نکاتی که پس از کاشت باید رعایت کنید عدم کندن زخم‌های کوچک روی ابرو می‌باشد. کندن این زخم‌های خشک شده باعث بروز خونریزی می‌شود.
  • استفاده از داروها و مواد رقیق کننده خون باعث افزایش احتمال خونریزی می‌شود.
  • سعی کنید برای یک هفته به صورت طاق باز خوابیده و سر خود را کمی بالاتر از بدن قرار دهید.
  • از خاراندن زخم‌های روی ابرو به شدت خودداری کنید.
  • انجام فعالیت‌های ورزشی باعث افزایش گردش خون و احتمال بروز خونریزی در محل کاشت یا اهدا را افزایش می‌دهد.